Efektywna sprzedaż w dobie kryzysu

1. Kryzys finansowy a sprzedaż
  • czym jest kryzys
  • od kiedy kryzys może dotyczyć mnie i mojej firmy
  • rozmowy z klientami o trudnej sytuacji gospodarczej
2. Pozyskiwanie klientów w trudnej sytuacji ekonomicznej

3. Perswazja w dobie kryzysu
  • czynniki zwiększające skuteczność perswazji
  • język faktów (zecha-zaleta-korzyść) a język emocji (zmysłów)
  • rodzaje argumentów perswazyjnych – gesty wzmacniające i sugerujące
  • język perswazji: reguła wzajemności, reguła zaangażowania i reguła kontrastu
  • metody pozwalające podnieść atrakcyjność prezentacji
  • metody radzenia sobie z obiekcjami rozmówców
  • przekazywanie trudnych informacji np. o niedostępności produktu, o podwyższonej cenie, o niemożliwości wykonania na czas usługi itd.
  • triki skutecznej perswazji
  • zachowania obniżające język perswazji
  • radzenie sobie z obiekcjami, sprzeciwem
  • techniki wzmacniania asertywnej odmowy
  • asertywne przyjmowanie odmowy
  • radzenie sobie z atakami
  • zarządzanie ustępstwami
  • radzenie sobie ze strategiami drugiej strony
4. Emocje w czasie rozmów handlowych w dobie kryzysu i ich wpływ na jakość kontaktu oraz skuteczność prowadzonych negocjacji
  • rozpoznawanie emocji u klienta i odczytywanie ich znaczenia
  • cechy osobowości a mechanizmy emocjonalne uruchamiające się w sytuacjach zawodowych
  • oddziaływanie na emocje w relacjach z klientem
  • rozwijanie kompetencji w zakresie kontroli stresu i emocji
  • nasze emocje w momencie trudności wypracowania planów sprzedażowych i przesadne „pójście na ręką” klientowi
5. Typologia problemów występujących przy współpracy z klientami i sposoby radzenia sobie z nimi – sesja video
  • przekazywanie klientom „złych wiadomości”
    • opóźnienia w realizacji zamówień
    • brak asortymentu
    • wyższa cena
    • dodatkowe zabezpieczenia transakcji
    • inne
  • reklamacje
  • windykacja należności
  • narzekanie klienta na kryzys
6. Sytuacje trudne w negocjacjach i sposoby radzenia sobie z nimi
  • precyzowanie problemu klienta, przełamywanie jego oporu
  • trudny klient – klient zdenerwowany, klient agresywny, klient nieuczciwy
  • reagowanie na uzasadnione i nieuzasadnione obiekcje
  • radzenie sobie z manipulacją, presją i naciskiem ze strony klientów, reagowanie na agresywne zachowania
7. Manipulacje klientów w dobie kryzysu – jak się bronić?
  • skuteczność manipulacji
  • konsekwencje zastosowania manipulacji
  • strategie wywierania wpływu
  • zasady wywierania wpływu w oparciu o współpracę
  • sterowanie rozmową w kontaktach biznesowych: jak mówić by być wysłuchanym, jak sterować rozmową, jak zadawać pytania sugerujące i naprowadzające
  • systemy reprezentacji: słuchowiec, wzrokowiec, kinestetyk czyli typy odbiorcy informacji i dobór stylu komunikowania a skuteczność wpływu
  • gry klientów:
    • inni mają taniej
    • nie wiem co będzie – czekam z zakupami
    • pana konkurencja często się do mnie dobija
    • kupię jeśli załatwisz dla mnie…
    • jeśli mam kupić nie wymagaj dodatkowych zabezpieczeń
    • wspólnie przetrwamy kryzys, ale rób co mówię
    • inne
Czas realizacji: 2 dni szkoleniowe

Audyty i diagnoza

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Vestibulum molestie jLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Vestibulum molestie justo felis, sit amet dictum mi egestas ac. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Vestibulum molestie jLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Vestibulum molestie justo felis, sit amet dictum mi egestas ac. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

czytaj DALEJ

Szkolenia

Szkolenia skierowane są do osób zarządzających zespołami w organizacjach. Proponujemy Państwu m.in.: KOMUNIKACJA W PROCESIE ZARZĄDZANIA ASERTYWNOŚĆ W PROCESIE ZARZĄDZANIA ZESPOŁOWOŚĆ - SPRAWNE FUNKCJONOWANIE GRUPY ZADANIOWEJ PROWADZENIE ZEBRAŃ, SPOTKAŃ, NARAD NLP W BIZNESIE, MOTYWOWANIE PRACOWNIKÓW, PROWADZENIE OCEN PRACOWNIKÓW, ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM, ZARZĄDZANIE PROJEKTEM itd.

czytaj DALEJ

Coaching

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Vestibulum molestie jLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Vestibulum molestie justo felis, sit amet dictum mi egestas ac. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Vestibulum molestie jLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Vestibulum molestie justo felis, sit amet dictum mi egestas ac. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

Sprawdź

Doradztwo

Coraz częściej Kontrahenci pytają: jak zatrzymać pracowników, bo zmienił się rynek z rynku pracodawcy na rynek pracownika? jak zarządzać coraz to młodszym zespołem tzw. pokoleniem Y? Przeprowadziliśmy badania i odnieśliśmy sukces! Okazuje się, że pokolenie Y potrafi być kreatywne, potrafi pracować długofalowo dla jednego pracodawcy, potrafi wreszcie być lojalne trzeba tylko właściwie zarządzać kapitałem ludzkim i zmodyfikować swoje podejście do sposobu zarządzania na bardziej współczesne…

czytaj DALEJ
10 lat

doświadczenia na rynku szkoleniowo-doradczym

50+

zadowolonych
Klientów

2500+

uczestników szkoleń

600+

godzin coachingu
rocznie

40+

projektów doradczych
rocznie